خطیب جمعه انزلی

خطیب جمعه انزلی

  

مسئولین به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و به دور از هرگونه شائبه باشند

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان اظهار کرد:دربرگزاری انتخابات، گوش مردم به فرمایشات رهبری باشد و براساس معیارها و خطوط معین شده از سوی ایشان حرکت کنند.

وی درخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات درجمهوری اسلامی از ویژگیهای منحصر به فرد آن است اظهار کرد:انتخابات نماد جمهوریت، دیانت و اصول و مبانی ارزشی دینی و از دستاوردهای مهم اسلامی در کشوراست .

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه درجمهوری اسلامی سرنوشت کشور در انتخابات و تنها با رای مردم تعیین می شود افزود: دراین کشور انتخابات متعدد وبا صحیح ترین شکلی برگزارشده که خوشایند دشمنان نظام نیست .

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین با تاکید براینکه همه مسئولان و کانونهای نظام اسلامی توسط رای مستقیم ویاغیرمستقیم مردم انتخاب می شوند تصریح کرد:مردم درچارچوب نظام جمهوری اسلامی انتخاب خود را انجام داده و درتعیین سرنوشت خود تاثیرگذار هستند.

وی برگزاری انتخابات را از افتخارات کشور و یادگار بنیانگذار انقلاب برشمرد و یادآور شد:نظام جمهوری اسلامی متکی به رای مردم بوده وانتخابات موجب اقتدار نظام است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید براینکه نظام اسلامی اجازه حتی یک روز تاخیر درهیچ کدام از انتخابات را نداده بیان کرد:انتخاباتی شدن فضای کشور و وجود شور انتخاباتی در شهرها با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات امری طبیعی است.

تلاش مسئولان مربوطه به سمت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و به دور از هرگونه شائبه باشد

امام جمعه انزلی متذکر شد: می بایست تلاش همه مسئولان اجرایی، نظارتی، مجموعه های دولتی و غیر دولتی که در امر انتخابات دارای مسئولیت هستند به سمت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و به دور از هرگونه شائبه باشد.

خطیب جمعه انزلی با تاکید براینکه نامزدهاو جریانات سیاسی انتخابات، رقابت سالم را مدنظر قرار دهند تصریح کرد:هواداران نامزدهای انتخاباتی هم نباید خارج از چارچوب قانون فعالیت کرده و همگان می بایست ملزم به رعایت قانون باشند.

وی با تاکید براینکه استفاده از امکانات دولتی درراستای تبلیغات زودهنگام کاندیدا ها رفتاری مغایر با قانون است افزود:اگر کسی خودش ملتزم به قانون نبوده واز عهده مدیریت هواداران خود برنیاید قطعا نمی تواند علاوه برقانونگذار بودن، مدافع قانون کشورنیز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه بجز رای اولی ها، مردم انتخابات متعددی را پشت سرگذاشته اند تاکید کرد:مردم نباید تحت تاثیر فضا سازی کاذب و شایعات و الگوهای ناصحیح غرب قرارگیرند.

وی با بیان اینکه مغشوش کردن ذهن مردم برای رسیدن به هدف مری ناپسند است افزود:یکی ازنقشه های همیشگی دشمنان نظام از گذشه تا کنون القای شبهه درانتخابات بوده تا مردم را نسبت به صحت برگزاری انتخابات دلسردکنند.

خطیب جمعه انزلی با تاکید براینکه مردم نباید به توطئه های دشمنان و شایعه پراکنی آنان توجه کنند گفت:درانتخابات گوش مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و براساس معیارها و درمسیری که از سوی رهبری تعیین می شود حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد:هیچ کس دلسوز تر از مقام معظم رهبری برای این کشور و مردم آن نیست

امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به بازگشت زائران کاروان پیاده اربعین، اعزامی از این شهرستان گفت:قرار بود به مناسبت بازگشت این زوار مراسمی برگزار شودکه با توجه به هماهنگی های لازم متاسفانه برخی از دوستان مساعدت لازم را دراجرای این مراسم انجام ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین متذکر شد: به رغم وجود تدابیر و تمهیدات لازم درکل کشوردرراستای برگزاری هرچه گسترده تر این مراسم متاسفانه مشکلاتی نیز پیش آمد که انتظار می رود ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی ومتولیان امر درسالهای آتی آن را برطرف کنند .

دولتمردان ترکیه بدانند، ایران عراق، سوریه و یا روسیه نیست

وی با اشاره به حوادث مربوط به ترکیه ومواضع مسئولان این کشور درقبال حمایت آنان از داعش اظهار کرد:متاسفانه اینگونه برخوردها به نوعی خصلت تبدیل شده و اینگونه تصور می شود با تعرض به کشورهای دیگرو پایمال کردن حقوق بین الملل می توانند برای خود اقتدار کسب کنند.

وی با اشاره به اهانت دولت ترکیه به دولتمردان ایران تصریح کرد:متاسفانه برخلاف محبت های جمهوری اسلامی به ترکیه درطول سالیان مختلف و همچنین رهنمودهای مسئولان کشورمان به دولتمردان فعلی این کشور، درروزهای اخیر باعدم رعایت نزاکت و حسن همجواری نسبت به مسئولان کشورمان اهانت هایی را مرتکب شده اند.

خطیب جمعه انزلی یادآورشد:دولتمردان ترکیه بدانند، ایران عراق، سوریه و یا روسیه نیست و به رغم پیشبرد کارها براساس عقل و تدبیر،اگرکسی توطئه و شرارتی نسبت به این مملکت روا بدارد با پاسخ دندان شکن ملت ایران مواجه خواهد شد


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار شهرستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: